Sunday 15 May 2016

About Pengajian Al-Hijrah Bristol

(Untuk Bahasa Indonesia, ada di bawah).

Al Hijrah Bristol congregation is an Indonesian moslem community in and around Bristol that has one shared purpose; to strengthen the bond between each other and a place to learn and increase one’s knowledge on Islam. The members of this congregation are consisted of Indonesian who lives and works in Bristol, mix couple and students who are studying in and around Bristol. The familial culture can be experienced clearly in our activities. Moreover, this congregration is a comfortable place to heal the longing of our land – Indonesia, by meeting, having fun with other Indonesian citizen, not too mention feasting on the unique Indonesian food.

For those (particularly Muslims) who want to visit Bristol in short or long term, or you are new in the city, this is a perfect place for you. The website has many information, including how to find halal food and restaurant, mosque, Islamic education, etc.

Pengajian Al-Hijrah Bristol merupakan perkumpulan komunitas muslim Indonesia di Bristol dan sekitarnya yang bertujuan untuk mempererat tali silaturahim serta menjadi wadah untuk mempelajari dan mendalami Islam. Anggota pengajian ini terdiri dari warga Indonesia yang menetap dan bekerja di Bristol, mix couple, dan juga mahasiswa yang sedang menempuh study di Bristol dan sekitarnya. Rasa kekeluargaan sangat kental terasa dalam setiap kegiatan-kegiatan yang dilakukan Al-Hijrah. Selain itu, pengajian ini juga merupakan tempat yang nyaman untuk mengobati kerinduan terhadap kampung halaman – Indonesia, bertemu, bercengkarama dengan warga Indonesia lainnya, serta merasakan masakan khas nusantara.

Bagi yang ingin berkunjung atau tinggal di Bristol untuk waktu lama atau sebentar, atau masih baru di kota ini, silahkan bergabung. Website kami juga menyajikan berbagai info, seperti bagaimana mendapatkan makanan halal, masjid, dan pendidikan Islam.


Link: Pengajian Al-Hijrah Bristol

Islamic Education at Bristol (Pendidikan Islam di Bristol):  https://alhijrahbristol.wordpress.com/2016/01/16/islamic-education-at-bristol-pendidikan-islam-di-bristol/

Halal Food and daily needs: (Makanan halal dan Kebutuhan Sehari-hari): https://alhijrahbristol.wordpress.com/2016/01/12/makanan-halal/
Mosque in Bristol/Masjid di Bristol: https://alhijrahbristol.wordpress.com/2016/01/08/gathering-no-1/
Overview of Muslims in Bristol/Kehidupan keberislaman di Bristol:  https://alhijrahbristol.wordpress.com/2016/01/08/43/

No comments:

Post a Comment